ضرورت دشمن شناسی،وداشتن بصیرت دراین باره
بسیج ما
فداییان امام خامنه ایی

یاقائم آل محمد(عج)
منوی اصلی
مطالب پیشین
وصیت شهدا
وصیت شهدا
لینک دوستان
پیوندهای روزانه
نویسندگان

آرشیو مطالب
لوگوی دوستان
ابزار و قالب وبلاگ
کاربردی

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

<-PollName->

<-PollItems->

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 68
بازدید دیروز : 17
بازدید هفته : 85
بازدید ماه : 68
بازدید کل : 13242
تعداد مطالب : 52
تعداد نظرات : 4
تعداد آنلاین : 1

روزشمار فاطمیه



ابر برچسب ها
در (8) ,  تهاجم فرهنگی (6) ,  ماهواره (5) ,  دختروپسر" (5) ,  زن وشوهر (5) ,  جنگ نرم (5) ,  زندگی (5) ,  "اثرات (5) ,  به (5) ,  "عوامل (5) ,  خوشبختی (5) ,  خانواده" (5) ,  "حدیث (4) ,  آیت الله (4) ,  از (4) , 
ارسال شده در یک شنبه 31 فروردين 1393 ساعت 11:55 توسط . . .


تبیین راهبرد دشمن شناسی

«ببینیم دشمن چه خطی را دارد دنبال می کند».این فرازی از بیانات رهبر فرزانه انقلاب اسلامی است؛ که اشاره به راهبرد دشمن شناسی داشته و ضرورت شناخت آحاد جامعه را از این واقعیت دو چندان می نماید.

برخی از افراد جامعه به ویژه روشنفکران مدعی نو اندیشی بر این باورند که وجود دشمن و تهدید از سوی دشمنان خارجی بعنوان خیال پردازی و بزرگ نمایی واقعیت، از سوی مسئولین حکومتی و دلسوزان نظام ساخته و پرداخته می شود و در واقعیت عمل، هیچ گونه تهدیدی در قبال ملت ایران از سوی آمریکا و کشورهای غربی وجود ندارد و این تنها خیال پردازی مسئولین میباشد.

این ادعا در حالی است که تا مدتها طرح اجرای انقلاب رنگی و فتنه انگیزی اضلاع خارجی فتنه نیز از سوی این افراد کتمان و خیال پردازی نظام تلقی می شد. ولیکن نه تنها اعتراف دستگیرشدگان وابسته به جریانات خارجی بالاخص عوامل انگلیس و آمریکا این ادعای روشنفکران داخلی را ضایع نمود، بلکه اظهارات اخیر حاکمان غربی به ویژه اعتراف اخیر خانم هیلاری کلینتون در تلویزیون بی سی سی در خصوص حمایت از جریان فتنه ۸۸ افتضاح تحلیلی نواندیشان داخلی را دوچندان نمود.

از این رو این موضوع، انسان را به تعجب وا می دارد که اگر برای دوستان درک حقایق با همه ادعای روشن بینی و دگر اندیشی سخت به نظر می رسد؟ آیا دیدن اظهارات و اعترافات حاکمان غرب، آنان را با درک واقعیت تهدید با مشکل مواجه می سازد؛ چرا که دیدن و شنیدن وقایع پیرامونی کاری چندان سخت نبوده و با استفاده از حواس پنجگانه قابل فهم می باشد؛ لیکن چرا با ادعای نو اندیشی باز هم نسبت به واقعیت لمس شده دشمنی آمریکا با ایران و حقیقت درک شده این خصومت دچار تزلزل و خواب آلودگی سیاسی و فکری می باشند.

از این رو در پاسخ برای رفع هرگونه شبهه و ایجاد درک حقیقی از وجود تهدید از سوی دشمنان انقلاب اسلامی آن هم صرفاً جهت اطلاع، به گوشه ای از فعالیت های انسان دوستانه آمریکا به منظور تعمیق باورهای روشنفکرانه دوستان اشاره می گردد تا خوانندگان محترم در این خصوص قضاوت نهایی را مبذول فرمایند. از این رو خواهشمند است بعد از طرح هر بند از اقدامات دولت آمریکا که گوشه ای از ابعاد پروژه ایران ستیزانه غرب بر علیه ایران می باشد؛ این جمله را تکرار نمایید که «مگر کار آمریکا نبوده» تا شاید مصداقی شود بر «لعلکم تعقلون!!!» و یا «افلا تتفکرون!!!» نواندیشان عزیز.

طرح تجزیه ایران و ایجاد غائله های جدایی طلبی در مناطق قومیتی، مثل کردستان، سیستان و بلوچستان وخوزستان و حمایت از گروهکهای ضد انقلاب تجزیه طلب که همواره در طول سال های اخیر مورد حمایت حاکمان غربی بوده و تجزیه ایران عزیز را دنبال می نمودند.

طراحی کودتاهایی مانند کودتای نقاب در ابتدای پیروزی انقلاب

فعالیت جاسوسی و غیر قانونی براندازانه در لانه جاسوسی

مداخله نظامی مستقیم در حادثه طبس


حمایت و تجهیز نظامی و اطلاعاتی از رژیم بعثی عراق درتحمیل جنگ هشت ساله و به خون و خاک کشیدن ملت ایران

راه اندازی جریان تروریسم داخلی مانند گروهک منافقین با هدف حذف فیزیکی رهبران انقلاب

سرنگون کردن هواپیمای مسافربری ایران در آسمان خلیج فارس و به شهادت رساندن تعداد زیادی از هموطنان عزیز

حمایت از گروهک تروریستی طالبان و اقدامات تروریستی وحشیانه در مرزهای شرقی کشور

حمایت از گروهک تروریستی جند الشیطان در فعالیت های تروریستی و کشف ارتباط آنان با عوامل جاسوسی سیا و اقدامات تروریستی این جریان در جنوب شرق کشور

حمایت از گروهک تروریستی پژاک

راه اندازی تحریم سی و سه ساله علیه ایران بمنظور تضعیف و براندازی انقلاب اسلامی

تصویب قطعنامه ها و مخالفت با پیشرفت علمی ایران در خصوص فناوری صلح آمیز هسته ای

طرح ترور دانشمندان علمی و پژوهشگران کشور به ویژه ترور چند دانشمند هسته ای ایران

ربایش نخبگان ایرانی در سفرهای خارجی

حمایت از سران فتنه و آشوبگران خیابانی بنا به اعترافات خود حاکمان غربی به ویژه خانم هیلاری کلینتون

ایجاد عملیات روانی بر علیه ایران و راه اندازی پروژه ایران هراسی در منطقه

طرح ترور مسئولین و فرماندهان نظامی کشور توسط مقامات آمریکایی

حمایت از تهدیدات موشکی رژیم صهیونیستی بر علیه ایران و تهدید به گزینه نظامی در ماه های اخیر

طرح دروغین ترور سفیر عربستان و ایجاد جنگ رسانه ای و دیپلماسی بر علیه ایران

تجاوز هواپیمای جاسوسی آمریکا به خاک ایران

فعالیت جاسوسی پنهان در کشور با اهداف شوم ایران ستیزانه

ایجاد فضای تحریم و تهدید در مناسبات بین المللی


و.... صدها محور دیگر از اقدامات خصمانه دولت ایالات متحده آمریکا بر علیه ایران که با سیاست های دروغین دولت اوباما استمرار اقدامات ایران ستیزانه آمریکا در طول سی و چند سال اخیر را تکرار نموده است.

در واقع این مطالب، گذری کوتاه از عمق فجایع و خیانت سردمداران آمریکا و سکوت مجامع بین المللی در قبال اراده مردم ایران بوده که وسعتی به گستردگی سی و سه سال از تاریخ انقلاب اسلامی دارد.

از این رو آیا باز هم روشنفکران داخلی، سردمداران آمریکایی و حاکمان برخی از کشورهای غربی را دشمن تخیلی و داستان پردازی شده می دانند و با نگاه سفیهانه خود واژه تهدید را بی معنا می خوانند.

در واقع تاریخ انقلاب اسلامی و اذهان بیدار ملت ایران به خوبی آگاه می باشد که در دفع همه تهدیدات و کسب اقتدار و تامین امنیت و منافع ملی تنها علاقمندان به ایران و انقلاب در صف جهاد رزمی، سازندگی و علمی بوده اند و با اعتقاد به راهبرد دشمن شناسی، راه هرگونه تهدید به آب و خاک ایران عزیزمان را سد نموده اند. لذا طرح هرگونه ادعای وطن پرستی از سوی این افراد نیز همانند دیگر نظریات نواندیشانه شان شوخی بسیار مضحکی قلمداد می گردد؛ چرا که عدم حضور این افراد در صحنه های دفاع از کشور ایران و همصدایی با دشمنان انقلاب اسلامی حکایت از بی مرامی و بی وجدانی در قبال وطن، ملت و آرمان های انقلاب می باشد.

ازاین رو رهبر فرزانه انقلاب نیز در خصوص ضرورت دشمن شناسی می فرمایند که: «نمی شود قبول کرد که جبهه ی دشمنان اسلام و انقلاب که بشدت از ناحیه ی بیداری اسلامی تهدید می شوند، برنامه ریزی بلندمدت نداشته باشند؛ این را هیچ کس نمی تواند باور کند، مگر خیلی ساده لوح باشیم، غافل باشیم که این را باور کنیم».

درک واقعیت دشمنی دولت ایالات متحده با ایران موضوعی روشن و مبرهن می باشد چرا که رسیدن به حقیقت و یا به عبارتی دیگر تحصیل بصیرت، موضوعی سخت و مبهم نیست بلکه واقعیتی گویا و ملموس می باشد که نگاه به مسائل پیرامونی، لمس دقیق مطالب را مشخص می سازد. در واقع به تعبیر مقام معظم رهبری: «مطالبه ی بصیرت، مطالبه ی یک امر دشوار و ناممکن نیست. بصیرت پیدا کردن، کار سختی نیست. بصیرت پیدا کردن همین اندازه لازم دارد که انسان اسیر دامهای گوناگون، از دوستی ها، دشمنی ها، هوای نفس ها و پیشداوری های گوناگون نشود. انسان همین قدر نگاه کند و تدبر کند، می تواند واقعیت را پیدا کند. مطالبه ی بصیرت، مطالبه ی همین تدبر است؛ مطالبه ی همین نگاه کردن است؛ مطالبه ی چیز بیشتری نیست. و به این ترتیب می شود فهمید که بصیرت پیدا کردن، کار همه است؛ همه می توانند بصیرت پیدا کنند».

بنابراین فهم و درک دشمنی غرب با انقلابی که برخاسته از تفکر الهی است و در مخالفت با اندیشه های اومانیستی و سکولار است، با مطالبه بصیرت دست یافتنی است، لذا طرح عناوینی در قالب آرایش های نواندیشانه و روشنفکرانه مبنی بر نبودن دشمن خارجی و تصویر سازی از دشمن و بزرگ نمایی خیالات تهدید در راستای خود فروشی و هم نوایی با دشمن و رسانه های غربی قابل ارزیابی است.

شناخت زمان، نوع تهدید و گستردگی ابعاد تهدید دشمن از ضروریات اجتناب ناپذیر در تبیین راهبرد دشمن شناسی قابل بررسی می باشد. امام صادق (ع) نیز در اهمیت این موضوع نیز می فرمایند: اگر کسی زمان خود را بشناسد، اشتباهات به او هجوم نمی آورد. در واقع شناخت زمان و به تعبیر رهبر فرزانه انقلاب اسلامی «شناخت لحظه ها» از اساسی ترین ابعاد راهبرد دشمن شناسی تلقی می گردد که در تشخیص شرایط به ویژه در فضای غبارآلود فتنه «درک عرصه ها» را به ارمغان خواهد آورد. از این رو مقام معظم رهبری در خصوص شناخت زمان چنین می فرمایند: «اگر اعلم علما هم باشید و زمانتان را نشناسید و ندانید ترفندهای استکبار و نیز مشکلات جامعه چیست، نمی توانید برای جامعه اسلامی تان مفید واقع شوید».

بنابراین تبیین راهبرد دشمن شناسی در همه ابعاد با روشهای گوناگون مهم ترین اصل دربرابر غفلت و عدم آگاهی، خروج از ابهام و دفع فتنه محسوب می شود. البته بصیرت وهوشیاری نیز تاثیر بسزایی در شناخت دشمن، تبلیغ وتبیین تهدیدها وفرصتها و همچنین شناساندن دشمن داشته که به عنوان چاشنی راهبرد دشمن شناسی قلمداد می گردد.

از این رو دشمن شناسی یکی از مهم ترین اقدامات اساسی در ایجاد بینش و بصیرت افراد جامعه است واین موضوع در فرهنگ غنی اسلام یکی از مهم ترین اصول برای حفظ، تداوم و جلوگیری از شکست و آسیب پذیری جامعه اسلامی به شمار می رود.

مقام معظم رهبری نیز درخصوص اهمیت شناخت مهاجم و مدافع و تبلیغ وتبیین حقایق چنین می فرمایند: «به نظر من وظیفه خیلی سنگین است، خیلی بزرگ است. مهم ترین وظیفه هم تبلیغ و تبیین است...این یک معیار است؛ حقیقتی را که درک می کنید، آن را تبیین کنید. کسی انتظار ندارد برخلاف آنچه که می فهمید حرف بزنید. نه، آنچه را که می فهمید، بگویید. البته برای اینکه آنچه می فهمید درست و صواب باشد، باید تلاش و مجاهدت کنید».

از مهم ترین اقدامات موثر برای شناخت مهاجم ومدافع و تبلیغ و تبیین حقایق در بیان راهبرد دشمن شناسی در جامعه به محورهای زیر می توان اشاره نمود:

۱ شناخت دشمن و شناساندن آن به افراد جامعه
۲ آگاه کردن افراد جامعه از اهداف، ابزار، روش ها و عوامل دشمن
۳ شناساندن راههای مبارزه و مقابله با دشمنان و خنثی کردن نقشه های آنان
۴ شناساندن تهدیدهای حاصل از عدم تبلیغ و تبیین حقایق و بصیرت مردم
۵ شناساندن فرصتهای حاصل از بینش و بصیرت مردم


لذا می بینید که مقام معظم رهبری در ایام انتخابات و وقایع بعد از آن دربحث لزوم بصیرت و دشمن شناسی به مقتضای زمان، نقش موثر و محوری در شناسایی، افشاء و خنثی کردن توطئه های دشمن داشته و همواره با تاکید و هشدارهای لازم در مقوله دشمن شناسی به عنوان یک راهبرد همیشگی لزوم بصیرت و آگاهی را یک ضرورت دانسته و در یک عبارت بسیار متقن و گویا مسئله دشمن شناسی را به عنوان یک مفروض و راهبرد همیشگی و تهدید علیه نظام معرفی و می فرمایند: «همه باید این حقیقت را بفهمند، دشمن را بشناسند، مواظب باشند که دشمن در سنگر خودی جا نگیرد«. (دیدار با میهمانان کنفرانس وحدت اسلامی۱/۵/۱۳۶۷)

و در جایی دیگر در این خصوص می فرمایند: «مسئله این است که دشمن را بشناسیم؛ ترفند دشمن را بفهمیم؛ بدانیم که چه داریم می گوییم و دشمن چگونه ممکن است از هر کلمه ی ما استفاده بکند و جری بشود، تشویق بشود، روحیه پیدا کند و راه ها را برای دخالت خود، نفوذ خود، باز کند؛ اینها چیزهائی است که باید توجه داشت......تلاش را رها نکنید، جوانان عزیز، کار را رها نکنید، بصیرت را رها نکنید».( دیدار هزاران نفر از قشرهای مختلف مردم در سالروز عید سعید غدیر ۱۵/۹/۱۳۸۸ )

برهمین اساس هروقت افرادجامعه آشنایی کامل به اهداف، ابزار وروشهای تهدیدات دشمن داشته باشند در برابر هرپدیده عکس العمل صحیح نشان داده وبا آگاهی و بصیرت خویش باعث پیشگیری از وقوع بحران، رفع ابهام و دفع فتنه میشوند و این تنها گوشه ای از راهبرد دشمن شناسی و اهمیت این موضوع می باشد.

آن گونه که مقام معظم رهبری بارها در سخنان خود بر لزوم شناخت دشمن نسبت به اهداف و روش ها و همچنین افزایش بینش و بصیرت برای رفع ابهام و دفع فتنه اشاره داشته اند صاحبان قلم و رسانه و دست اندرکاران فرهنگی می توانند با مدیریت و برنامه ریزی فراگیر از طریق نظام آموزشی کشور وهمچنین استفاده و بهره گیری از برنامه های تلویزیونی ورسانه ای، نشریات و توصیه های آگاهی بخش از طریق سازمانها و نهادهای ذی ربط، توجیهات لازم را در دشمن شناسی و تبین این راهبرد در جامعه محقق نمایند و از این طریق در جهت بالا بردن بینش و بصیرت افرادجامعه گام بردارند.

تذکر این نکته گفتنی است که تبیین راهبرد دشمن شناسی، درک و تحلیل مناسب تهدیدات، شناسایی فرصت ها از محیط پیرامونی را ایجاد می نماید و عدم توجه به دشمن شناسی شکست را به دنبال خواهد داشت. امیرالمومنین (ع) علی (ع) نیز در این باره می فرمایند: « من نام عدوه انبهته المکائد». کسی که از دشمن غافل شود توطئه های دشمن اورا بیدار خواهد کرد. (میزان الحکمه،ج۸، صفحه۳۹۴ )

 

                                              منبع:www.serajnet.org

 

 


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:







برچسب ها : "رابطه باآمریکا, دشمن, دشمن شناسی, روشن فکران, رهبری",